اپل، کوکاکولا را پشت سر گذاشت و به با ارزش‌ترین برند دنیا تبدیل شد


اپل پس از پشت سر گذاشتن یک سال مالی پرسود توانست در جایگاه با ارزش‌ترین برند دنیا قرار گیرد. این گزارش که در روز دو شنبه توسط اینتربرند منتشر شده، نشان می‌دهد که کوکالا به رتبه سوم و اپل به رتبه اول جدول بهترین برندها تغییر وضعیت داده‌اند.

اینتربرند زیر نظر گروه Omnicom از سال 2000 در زمینه رتبه بندی برندهای مطرح دنیا فعالیت می‌کند.

اپل نه تنها توانسته جایگاه اول را در لیست 100 برند با ارزش دنیا تصاحب کند، بلکه این اولین بار است که کوکاکولا در این لیست اول نیست. این غول تولیدکننده نوشیدنی از همان سال 2000 که اینتربرند رتبه بندی شرکت‌ها را آغاز کرده بود، هر سال در صدر جدول قرار داشت.

اپل سال گذشته در رتبه دوم و در سال 2011 در رتبه هشتم جای داشت.

جز فرامپتون، مدیر ارشد اجرایی اینتربرند در این باره گفت:

امسال، اپل شاه است! هر سال کمپانی‌ها زندگی ما را تغییر می‌دهند، این تغییر تنها با محصولات آنها رخ نمی‌دهد، بلکه صفات و شخصیت آنها است که بیشترین تاثیر را دارد. این دلیلی است که اپل پس از 13 سال پادشاهی کوکاکولا، حال عنوان با ارزش ترین برند دنیا را از آن خود کرده است.

/ 0 نظر / 27 بازدید